Petrol ve doğal gazdan meydana gelen, düşük CO₂ salınımı özelliğiyle çevreci bir yakıttır. Kelime anlamı, Likit petrol gazıdır. Renksiz ve kokusuzdur, ancak sızıntı anında kokusundan fark edilebilmesi için rafinerilerde kokulandırılmaktadır. Ülkemizde bileşimi genelde, %70 bütan ve %30 propandır. Bu karışım oranı mevsimsel olarak veya LPG gazının alındığı istasyona göre değişiklik gösterebilmektedir. Havadan ağır ve yanıcı bir gazdır. 1 litre sıvı haldeki LPG, normal şartlar altında, açık havada 250 litre gaz hacmine ulaşır. Ancak basınç altında sıvı olarak muhafaza edilebilir.
LPG’li araç kesinlikle araç içine LPG kokusu vermez. Bunun oluşabilmesi için sistemde bir kaçak olması gereklidir. Aracınızda böyle bir koku hissetmeniz halinde, vakit kaybetmeden yetkili bir serviste gaz kaçağı kontrolü yaptırmanızı şiddetle tavsiye etmekteyiz.
Dönüşüm yapılan araçlarda, doğru ürün ile doğru montaj yapıldığı takdirde performans kaybına neden olmaz. Ürün kalitesinin ve montaj işçiliğinin de iyi olması gerekmektedir. Cangas markalı dönüşüm ürünleri, bu konuda %100 müşteri memnuniyeti sağlamaktadır.
Tam tersi otogaz, yanma neticesinde motorda asit ve karbon atıkları bırakmadığından motorun ve yanma odalarının korunmasına yardımcı olur.
Alternatif yakıtlar içerisinde yer alan LPG, araçların yanma odasında maksimum düzeyde yakılarak düşük CO₂ salınımı özelliğiyle sizin ve gelecek nesillerin temiz bir dünyada yaşamasına yardımcı olur.
Otomobilin, elektronik kontrol ünitesi (ECU) çalışması ile, sıralı olan ateşleme sistemi elemanlarının (Enjektörler v.b. parçaların) kontrol edilmesini sağlar. Aracın yakıt verilerine göre silindirdeki yanmayı düzenleyen, sıralı ateşleme sistemi; enjektörlerin açılma zamanlaması ve açık kalma süresini verdiği sinyallerle belirleyen çalışma sistemidir.
Sıralı dönüşüm sistemleri markalar arasında farklılıklar ve benzerlikler göstermektedir. Bu farklılık ve benzerlikler sistemin parçalarının mekanik tasarımıyla, montaj kolaylığı sağlayan dizaynıyla ve araç çeşitliğine göre zenginleştirilmiş ürün yelpazesiyle alakalı olabilir. Çalışma prensipleri tüm markalarda genel olarak aynı olsa da, bu prensipler üzerinde yapılan Ar-Ge çalışmalarının farklılığı çalışma kalitesini de farklılaştırır. Ayrıca, aynı sistem, farklı iki servis tarafından monte edildiğinde bile, dönüşümü gerçekleştiren yetkili servislerin deneyimleri ve bilgileri ile uygulamaları, program kullanımları ve sonuçta alacağınız performans farklılık gösterebilir. Cangas Ailesi olarak biz, ürün kalitemizden ve yetkili servislerimizin işçilik becerilerinden emin olarak en üst düzeyde müşteri memnuniyetini her zaman en önemli amacımız olarak göz önünde tutuyoruz.
LPG dönüşümü yapılmış bir aracın ekstradan başka bir bakıma ihtiyacı yoktur. Bununla birlikte LPG sisteminin kendi bakımlarının da yaptırılması yakıt tasarrufunuz, araç performansını korumanız ve güvenli sürüşünüz için önem teşkil etmektedir. Cangas dönüşüm sistemleri için yapılması gereken bakımlar ve bakımlarda yapılması gereken kontroller aşağıdaki gibidir:
Tüm bu bakımların yanında, Cangas Dönüşüm Sistemleriyle yapılmış dönüşümlerinizde, montajdan sonra her 4 yılda bir kez, yetkili servislerimizde, hortum kelepçelerini, hortumları ve bakır boruyu değiştirmenizi öneriyoruz.
Sıralı sistem bir araç, dönüşüm yapıldıktan sonra da yapılan ayarlar, aracın özellikleri, takılan LPG dönüşüm sisteminin özelliklerine göre LPG yakıtı yanında benzin de tüketmektedir. Her sıralı sistem LPG dönüşümü yapılmış araç, ilk çalıştırmada araç ısınıncaya kadar yine yapılan ayarlarda belirlenecek süreler içinde benzinle çalışır daha sonra LPG’ye otomatik olarak geçer. Karbüratörlü araçlar ilk çalışma anında da LPG yakıtı kullanır. Özellikle karbüratörlü araçların benzin ile ilgili sistemlerinin kurumaması, çalışır durumda kalması için haftada 20 km benzin ile çalıştırılmasını tavsiye ediyoruz. Bunun yanında tüm LPG dönüşümü yapılmış araçların benzin depolarında yine aynı nedenle en az ¼ oranında benzin sürekli olarak bulundurulmalıdır.
LPG dönüşümü yapılmış bir araç, litre bazında, bir yolu almak için kullanacağı benzine yakın oranlarda LPG tüketir. Ancak yakıtların litre fiyatları ve bu konuda LPG yakıtının fiyat avantajı düşünüldüğünde, LPG li araç kullanıcıları yüksek oranda tasarruf etmektedir. Aracınızın modeline ve gücüne göre, LPG dönüşümünden sonra yapacağınız tasarruf ile ilgili en detaylı bilgiyi Yetkili Servislerimizden alabilirsiniz.
İyi bir Cangas LPG montajı aşağıdaki özellikleri göstermelidir:
Hizmet alacağınız dönüşüm noktasının özelliklerinin uygun olup
olmadığı.
Ürününü kullandığınız markanın ürün ve işçilik sigortalarıyla
sizi koruyup korumadığı.
Ürününü kullandığınız markanın yedek parça ve garanti servisi
konusunda nasıl hizmet verdiği
Yalnızca sigortalı dönüşüm servisleri tarafından verilebilen
motor garantisinin verilip verilmediği (bu sigorta aracın
kendi kusurlarını kapsamaz)
Doğru bir yetkili servisin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi için lütfen müşteri bilgilendirme sekmesine bakınız.
Lpg’li bir aracın patlama ihtimali, benzinli bir aracın patlama ihtimalinden daha düşüktür. Başka bir deyişle LPG’li araç patlamaz. Cangas dönüşüm sistemlerinde; bu durum için aşağıdaki önlemler alınmıştır:
Basınçlı bir kap olan LPG tankı, üretim aşamasında testlere tabi tutularak darbe anındaki dayanıklılığı ölçülür ve yeterli güvenlik sağladığına emin olunduğunda satışa sunulur. Tanklarla ilgili dikkat edilmesi gereken husus: Tankların kullanım ömrü, üretim tarihinden itibaren 10 yıldır. Bu süreden sonra yetkili bir serviste yeni bir tank montajı yaptırmanız gerekmektedir.
Tank konusunda güvenliğin sağlandığından emin olmak için, Cangas dönüşüm sistemleri tank dahil olarak satışa sunulmaktadır. LPG sistemi üzerinde solenoid gaz valfi bulunmaktadır. Bu valf regülatör (buharlaştırıcı) ile tank arasındaki gaz yolu üzerinde bulunmaktadır. Aracın kaza ya da istemli durdurulması halinde bu valf gaz akışını otomatik olarak kapatır.
Cangas şamandıralarda bulunan basınç tahliye sibobu, sistem basıncı yükseldiğinde güvenli bir şekilde gazı tahliye ederek basıncı düşürür ve patlamayı engeller.
Sistem darbe anlarında oluşabilecek yüksek basınç anında da patlamanın önlenmesini sağlar.
Şamandıra üzerinde bulunan eriyebilen kurşun tıpa, yangın emniyeti saplar.
Şamandıra üzerinde bulunan eriyebilen kurşun tıpa, yangın
emniyeti saplar.
Şamandıralar, tankların içine ancak hacmin %80’i kadar gaz dolumu yapılmasına izin verir. Bu miktardan sonra otomatik olarak dolumu keser. Böylece sıcaklık farklarıyla tank içinde oluşabilecek basınç değişikliklerini tolere edecek alan yaratılmış olur.
Evet, sık kullanılır. Avrupa'da çeşitli vergi indirimleri ve mali destek ile desteklenmektedir.
Doğru bir montaj, aracın orijinal yapısını bozmaz. Cangas Dönüşüm Sistemi kitlerinin montajı, aracın orijinal yapısına en az müdahaleyle gerçekleştirilir.
Dünya’da, Avrupa’da ve Türkiye’de LPG’nin, dizel araçlara en iyi alternatif olduğu kabul edilmiştir. Avrupa Komisyonu Uzman Heyeti’nin “Gelecekte Ulaşım Yakıtları Raporu” na göre; LPG, petrole alternatif 5 ana yakıttan biri olarak belirtilmiştir. Ayrıca, dizel araçların satış fiyatlarının ve bakım maliyetlerinin yüksek oluşu önemli bir dezavantaj olarak görülmektedir.
Yeni nesil enjektörlü tüm araçlara sıralı LPG sistemi uygulanır. Günümüzde motorlar çok çeşitlilik göstermekte, birçok yeni motor tipi piyasaya sürülmektedir. Cangas, yoğun Ar-Ge çalışmalarıyla bu gelişen teknolojiyi çok yakından takip ederek ve yeni sistemler üretir.
Kendi aracınıza LPG montajı yapılıp yapılamayacağı ile ilgili bilgi almak için info@cangas.com.tr adresine mail atarak, uzmanlarımızdan bilgi alabilirsiniz.
Benzin, yüksek CO₂ salınımına neden olarak sera etkisini arttırır ve bu da küresel ısınmanın nedenlerinden biridir. 40 yıllık ömrü kaldığı öngörülür. LPG, Petrol ve doğal gazdan meydana gelmiştir, düşük CO₂ salınımı özelliğiyle çevreci bir yakıttır. Günümüzde Avrupa’da en çok kullanılan alternatif yakıttır.
LPG, yakıt deposunda basınç altında sıvı olarak tutulmaktadır. Motor içinde enerjiye dönüştürülebilmesi için gaz faza geçmesi gerekir. Bu da aracın soğutma sisteminden aldığı su ile gazın regülatörde ısıtılmasıyla olur.
Sıralı sistem araçlar, ilk çalışmayı benzin ile yaparlar, bu nedenle sabah geç çalışma problemi yaşanmaz. Motor belli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra araç otomatik olarak gazda çalışma moduna geçer.
Aracın orijinal çalışır parçalarının LPG sistemi kullanımıyla durdurulmasını onaylamıyoruz ve de uygulamıyoruz. Benzin pompasının durdurulmasının araca yahut LPG sistemine sağlayacağı bir fayda yoktur. LPG ile çalışan aracın, yakıt deposunda ¼ oranında benzin bulundurulmasıyla benzin pompası çalışırken kuru çalışmamış olacak ve hiçbir şekilde zarar görmeyecektir.
Hayır, Cangas LPG dönüşüm sistemleri aracın ateşleme sistemine zarar vermez. Ateşleme sistemi bir araçtan verim alabilmek için en önemli sistemdir. Aracın LPG ile kullanımı ve benzinli kullanımında ateşlemede bir farklılık olmaz. Bilakis, arızalı olan ateşleme parçaları LPG ile çalışmada kendini daha çok hissettirir. Bu da ateşleme sistemi sorununun daha erken fark edilmesini ve çözüm üretilmesini sağlar.
Oluşabilecek herhangi bir gaz kaçağının fark edilmesi için, kokusuz olan LPG rafinerilerde özellikle kokulandırılır.
Doğru ürün ehil ellerde montaj yapıldığında, ayarların da iyi yapılması neticesinde yakıt sorunu yaşamanız mümkün değildir. Cangas dönüşüm sistemleriyle yetkili servislerimizde yaptırdığınız dönüşümlerde bu tip sorunlar yaşamazsınız.
LPG sistemi ayarlarınızla ilgili bir soruna bağlı yakıt artışı yaşıyorsanız, yetkili servislerimiz bunu fark edecek ve derhal çözüm üreteceklerdir.
LPG sistemi kusursuz çalıştığı halde yakıt tüketimi fazlaysa, aracın ateşleme sistemi elemanlarında bir arıza olabilir.
Cangas Dönüşüm Sistemlerinde, LPG sistem bakımlarını ve araç bakımlarınızı aksatmadıysanız böyle bir sorun yaşamazsınız.
Genel olarak, LPG de araç çekmiyorsa, bunun birçok sebebi olabilir. Öncelikle hava yakıt karışımının düzgün olup olmadığına bakılmalıdır. Ateşleme sistemi elden geçirilmeli ve işin uzmanlarına ayar yaptırılmalıdır. Genellikle bu iki sorun çözüldüğünde çekiş probleminin ortadan kalkar..
LPG li araçlarda yağ ve buji bakımı mevcut benzin bakımlarında yapılmalıdır. Yani her 10bin km’de buji ve yağ bakımı yapılmalı. Normal koşullarda buji ve yağda oluşan deformasyon, aracın LPG’de kullanımı sonrası oluşmaz. Yağın renginde bir değişiklik olmaz. Bujilerde herhangi bir deformasyona rastlanmaz. Ama özelliklerini kaybettikleri için kullanım ömürlerini doldurduklarında değiştirilmelidirler. LPG’li araçlar için yağ ve buji farklılık göstermez.
Simit ve silindir olmak üzeri 2 çeşit LPG tankı bulunmaktadır.
Simit tankların araç içi ve araç dışı olmak üzere iki versiyonu bulunmaktadır.
Araç üzerinde inceleme yapıldıktan sonra öncelikle aracın segmenti, bagaj yapısı ve hacmine göre silindir veya simit tank çeşitlerinden hangisine uygun olduğuna karar verilir. Sonrasında azami yüklü ağırlığı, net ağırlığı ve yolcu kapasitesine göre tank kapasitesi belirlenir.
Yasal mevzuat gereği montajı yapılacak LPG tank hacmi, montaj sonrasında araç ruhsatında belirtilen azami yüklü ağırlığı aşmayacak şekilde belirlenmelidir.
Kullanılacak tank çeşidine karar verildikten sonra bagaj kısmındaki en uygun pozisyon belirlenir. Bu pozisyon, silindir tank montajı yapılacak olan zeminde tank ayaklarının sabitlenebilmesi için seçilebilecek noktaya göre değişiklik gösterebilir.
Eğer silindir tank yerleştirilecekse, araç içindeki yedek lastiğin montajdan sonra da çıkartılabilir olmasına dikkat edilmelidir. Tüm montajlarda tank kenarında 10 cm. emniyet boşluğu bırakılmasına ve araç denge merkezinin ortalanmasına özen gösterilmelidir.
Toplam tank kapasitesiniz %80’i kadar yakıt alabilirsiniz, LPG tankınızda bulunan şamandıra sistemi güvenlik açısından tank doluluğu %80 oranına ulaştığında gaz girişini kapatır